duminică, 31 octombrie 2010

Iesirea unui artist de pe scena vietii...NICOLAE POPA

Poate oricine si-a pus aceasta intrebare.... Cum arata un mester popular, un artist al trecutului, prezentului si viitorului?... poate atunci cand in jurul tau ai beton, cladiri imense..."modernizare", si totusi ceva ne intoarce in trecut, la rustic si traditie, la traditional si simplu...
Imi pare rau ca am ajuns sa vizitez cel mai mare muzeu de artă populară particular din România atunci maestrul măştilor, sculpturilor în lemn şi piatră, al costumelor populare - Nicolae Popa - de la Târpeşti ne-a părăsit.
Nicolae Popa, cel care in timpul vietii a "adunat" franturi de istorie la el acasa, a plecat spre alte lumi, lasandu-ne mostenire o lectie de viata....cum sa iti iubesti patria si neamul prin fapte....cum sa asezi pe harta tarii locul natal. Am ramas impresionata ce inseamna o viata dedicata traditiei populare,un muzeu la care s-a muncit mult, pe parcursul zecilor de ani, unde s-a pus suflet atat de către soţii Popa, dar şi de către copii şi nepoti...eu sunt unul dintre cei care poate din diverse motive nu au ajuns sa viziteze comoara, locul unde trecutul si prezentul stau impreuna...
Locul e mirific, exista un parâu in spatele casei, acolo veţi găsi şi întrarea principală în curte, de acolo intrati intr-un alt spatiu...dar e foarte usor sa va intoarceti in timp cu placere...
Am ajuns la muzeu in ziua inmormantarii, 23 octombrie 2010 si am ramas marcata...am vazut pereti intregi de diplome, ce reprezinta aprecierea artistului popular Nicolae Popa, am vazut o parte din tezaurul strans in decursul vietii...si mi-am propus sa ma intorc intr-o zi...
DUMNEZEU SA IL ODIHNEASCA!
Am sa las imaginele sa vorbeasca...








NICOLAE POPA ~ un distins artist popular







NICOLAE POPA ~ este un simbol pentru Tarpesti







NICOLAE POPA ~ un nume pentru tinutul Neamt








NICOLAE POPA ~ un nume pentru ROMANIA









NICOLAE POPA ~ un creator de istorie








NICOLAE POPA ~ un artist al trecutului, prezentului si al viitorului







NICOLAE POPA ~ o lectie de viata






"Daca o imagine înseamna o mie de cuvinte, atunci probabil ca o vizita înseamna o mie de imagini...", deci sa mergem la Tarpesti, la NICOLAE POPA...